lørdag den 5. december 2015

London

I år er det 8. gang min "gamle" kollega og jeg sammen snupper en jule-inspirations-tur til London her i december.... vi holder af at foretage os stort set det samme hvert år, tager afsted mandag - besøger det store "antik-marked" i Covent Garden - frokost i SOHO (dybstegt oksekød i sød chilli...mums) ...




......drikker te og spiser scones med clotted cream i Caffe Concerto i Regent Street, og før og efter teen, trave af sted på Regent Street og Oxford Street og måske shoppe en smule - indtil vi simpelthen nærmest slæber os afsted til vores hotel for enden af Oxford Street ved Tottenham Court....

 ..hotellet, St. Giles har simpelthen den perfekte beliggenhed for os, nær en Underground Station - som med et enkelt skift bringer os til The Picadilly Line - der går lige ud til Heatrow Lufthavn....

Nogen gange har vi været i teater om aftenen, en enkelt gang i Royal Albert Hall, andre år har vi ingenting orket - I år var vi i biografen og så THE LADY IN THE VAN med Maggie Smith, jeg er VILD med den dame, og det var en sød film, der ikke ødelagde nattesøvnen.

Tirsdag prøver vi hver gang at finde på noget nyt...... i år - Camden, der har vi nu været før, men den kan godt besøges to gange.

Onsdag starter med besøg i Harrods, bare for at kigge, og spise icecream eller milkshakes på deres isbar (måtte opgives i år for første gang, de har ændret åbningstiderne) - derefter med undergrunden til Green Park -  tilbage til hotellet - via Picadilly - med stop i Fortnum and Mason o.a. på vejen - og så... ak... hente bagagen og ....hjem igen
Altid så flot udsmykning i Covent Garden - i år Mistelten.... det fik jeg nu ingen glæde af...

Tea and Scones - billede fra den ene af (må jeg tilstå) to besøg på forskellige Caffe Concerto-steder 
Det var godt vejr i London, så ballet-tøserne i Harrods vindue behøvede faktisk ikke lamme-sutter på fødderne

6 kommentarer:

  1. Puuuuu ha.. det ser da slet slet slleeeeeeeet ikke hyggeligt ud ... ;) ;) ;) Thi hi Sussi, jeg er eleeeeeeet ikke midsundelig :) nej pjat, hvor er det hyggeligt at vi må være med på en kigger, det ser dejligt ud ;)
    Knus

    SvarSlet
  2. Åh, elsker London, købte den fineste julekugle på min tur sidste år i november.

    - Anne www.venterpaavin.blogspot.com

    SvarSlet
  3. Sikke en dejlig juletradition, tak for turen.
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
  4. Hej Sussi.Tak for en skøn tur til London...........som også er min ynglings storby.
    Tror jeg har været der over 10 gange.Og kan jo genkende alle de steder du skriver om.
    Vi bor altid i Bloomsbury.Som er dejligt stille kvarter.
    Var der om vinteren for tre år siden.......ellers rejser vi altid forår eller efterår.Hvis ve ser væk for to år siden da vi var på Hampton Court Flower Show.En stor oplevelse.
    Håber da på lidt flere billeder fra jeres Londonrur.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
  5. Hej Sussi, hvor er det en god beskrivelse af dine oplevelser i London.
    Jeg har altid kun været der i få timer hvor jeg nærmest ikke har ser andet end en Pub og lufthavnen. En dag skal jeg over og nyde London på den fede måde du beskriver.
    Tak for turen :o)))

    SvarSlet
  6. Hej Sussi
    Sikke en fin og hyggelig blog du har . Faldt tilfældigt over det pga dit indlæg fra London. Sjovt at læse at vi har de samme favoritter derovre. Min bror bor i London, så vi har været afsted flere gange.
    Glæder mig til flere indlæg
    Kh Marianne

    SvarSlet