fredag den 23. april 2010

Min Stella



Ved et besøg i Det Kongelige Haveselskabs Have på Frederiksberg for mange år siden så vi nogle helt vidunderlige små krogede træer (lignede nærmest bonsai træer i lidt stor størrelse) det var gamle Stjernemagnolier. Jeg kunne ikke vente med at anskaffe mig sådan et (var jo klar over at det ville tage nogen år før det kom til at ligne), men ak, jeg havde ikke tålmodighed til at finde den helt rigtige plante (tilbagevendende problem, desværre) og jeg kom hjem med en lille busk. Troede vel egentlig at vi kunne opstamme den, så den ad åre blev et træ. Men den måde grene allerede var sat af på, og den måde og den langsommelighed hvormed den er vokset har gjort, at den stadigvæk efter 25 år er en busk på ca 1 meters højde. Men hvor er den altså smuk når den blomstrer - og den er netop begyndt. Bare nu ikke det bliver stærk blæst eller regn eller for meget frost for så tager blomsterne skade - det er sket så ofte før.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar