torsdag den 21. februar 2013

Galanthus



Ny lille vintergæk-skønhed fra Spiren    Galanthus Flore Pleno, stod der på skiltet   - når man Googler navnet, ser billederne ud som mine almindelige dobbelte vintergækker - som afviger en hel del fra denne nyanskaffelse, men måske har den sit eget fornavn, som jeg bare ikke kender.

Herunder er et billede af min almindelige dobbelte vintergæk, og der er da stor forskel - ik?


Herunder er der et billede af en Dorthealilje - lånt fra Vild med have - for at vise, at ovenstående ikke er en Dorthealilje (af hensyn til dagens kommentarer )

15 kommentarer:

  1. Jo, der er forskellige. Men begge yndige!

    SvarSlet
  2. Hvor er de sarte og yndige.
    Jeg troede, den nederste var en Dorethea-lilje. Men hva' ve' a'?!

    Tak for rådet. Vil frem til påske kun hoppe rundt i annekset.
    Lammet kan de se her: http://www.froeken-anker.dk/Webshop/Item.aspx?ItemId=21778

    Knus
    Birgitte

    SvarSlet
  3. Den er da meget anderledes og andeles yndig, lige som den nederste som for mig også ligner en Dothealilje.

    Måske man liiige skulle smutte en tur omkring Spiren..;-) det frister meget med dine skønne billeder.

    Kh Linda

    SvarSlet
  4. När man ser närbilder på snödroppar ser man hur otroligt vackra dom är. Detta var en jättefin sort.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlet
  5. Der findes mange skønne Galanthus, og de er da bestemt søde, dem du viser her.. :)

    SvarSlet
  6. Jeg har jo bare gået og ventet på at Gækomanerne skulle springe ud i Blogland, og nu kom du endelig... ;)
    For mig at se er de bare yndige alle sammen, og det er vel trods alt sjældent du kalder på dem.. ;)
    Tillykke med den lille skønhed.

    SvarSlet
  7. Hej Sussi.Ja! jeg siger som Fru Friis.
    De er smukke allesammen.
    Vi bliver jo alle glade i denne tid bare der er en lille spire der dukker op i haven God dag Jette

    SvarSlet
  8. Fine og forskellige vintergækker. Jeg har kun de almendelige og de dobbelte.
    Kunne godt ønske mig så fine eksemplarer.
    K.H. Anette fra Fru Pedersens have

    SvarSlet
  9. Nej, hvor er den flot, den nye vintergæk. Mon ikke der har sneget sig et forkert navneskilt i potten?

    Gækkoman, righi. Jeg troede det hed galantofiler.

    SvarSlet
  10. Jeg elsker dem alle tre.... De er rigtig smukke, og jeg kan nærmeste dufte foråret :-)
    Mange hilsner fra Susan

    SvarSlet
  11. Det er bare tre yndigheder :-))

    SvarSlet
  12. Åh, den rene poesi. Den ene yndigere end den anden. Hvor vi dog skatter disse forårsbebudere højt. Ham jeg deler avis med er ved at udvikle en begyndende galantofili.Uha, hvad skal det dog ikke ende med?

    God weekend hilsner fra det høje kolde nord

    SvarSlet
  13. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  14. Ja, den er vel nok fin, men ikke som den almindelige, som du selv skriver. Har du fundet ud af, hvad det er for en?

    Kh. Marlene

    SvarSlet