lørdag den 13. september 2014

Havedrømme

Nå, nu er madammen da gået helt i barndom og er begyndt at male hinkeruder på græsplænen, tænker du nok....
...men nej, nej - intet kunne være mere forkert. Jeg prøver blot at overbevise overgartneren om, at lykken ville være at forbinde to eksisterende bede i haven. En lille tom plads til at fylde ud med bølger (små bølger) af Nepeta (jeg har allerede en del såede planter i mistbænken) - bølger af Solhat på den ene side af Nepeta'erne og mørk Sankhansurt på den anden side. Måske kunne der også blive plads til et lille strejf af Persicaria amplexicaulis (Pileurt)......   eller måske i rudemønster, stadigvæk med Nepeta i midten......   søde drømme..... men ak.....

Nå, men så må man glæde sig over det allerede eksisterende



Eller gå ind og læse en bog om hvordan en "rigtig" have skal se ud....

7 kommentarer:

  1. Overgartneren må vise lidt respekt for den kreative direktørs ideer.

    SvarSlet
  2. Hej Sussi.Jeg synes nu det lyder godt med at forlænge bedet.
    Men vi er jo lidt afhængige af overgartneren.
    Har også et på bedding..........der skal stå vores nye æbletræ og en klatrerose og lidt græsser.
    Hvad er det du har brugt til at markere bedet?
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
  3. Hej Jette..... fortyndet akrylmaling.... jeg havde ikke andet
    ;-)

    SvarSlet
  4. Overgartneren kan lige så godt overgive sig med det samme og fatte spaden...men mon ikke han allerede er klar over det! ;)
    Og med sådan en rålækker bog i hånden, kan han sikkert også forvente flere tiltag og gode ideer fra Overformynderiet! Rigtig god fornøjelse med det hele. :o)

    SvarSlet
  5. Hej. Jeg synes din idé er rigtig god og plantesammensætningen lyder super spændende. Jeg tror, det kan blive meget flot!

    SvarSlet
  6. Det lyder som en skøn løsning, du har der, Sussi - jeg er sikker på at du kan overbevise Overgartneren også.
    Totalt lækker bog - den må jeg på jagt efter.

    SvarSlet
  7. Det hade blivit fint med en lång rabatt, jättefint med den vågiga kanten.
    Ha en fin kväll/AM

    SvarSlet