lørdag den 18. juli 2015

Sukker chok

Jeg tror jeg har fået sukker chok - for meget af det gode.... ihvertfald blev min morgenspadseretur i haven, næsten en tur i Barbie-land - stort set alle mine roser er i lyserøde-nuancer, og rigtig mange af de øvrige blomster ligedan.  Ikke at de ikke er smukke, selvfølgelig er de det...... 
Men jeg mangler i den grad kontraster i form af  fløjelsmørkerøde farver, knald orange, chokoladebrune og dyblilla farver...... mmmmmm..... det bliver ikke så let sådan lige at afhjælpe...... det må vel så blive til næste år.










30.7.2015

12 kommentarer:

  1. Det ser ellers rigtig smukt ud... men der er kun et at gøre! Du må gå den lange og trange vej til en spændende rosenforhandler. Det bliver hårdt! Jeg ved det, men dit sukkerchok må afhjælpes. Smut evt. til Fyn til JAS roser, så gir' jeg kaffe (uden sukker) i haven bagefter. :o)

    SvarSlet
  2. Tak fru Friis - du er bare så sød...... altså på den gode måde...men helst ikke roser.... jeg tænker chokoladeblomster og georginer.... og så kan jeg ikke komme i tanke om mere.... mine planteskoler er lidt kedelige her midt om sommeren, de er vist gået i feriemode.

    SvarSlet
  3. Så vackra rosor, och de andra växterna med. Växterna på den andra raden från slutet, vad är det. Väldigt fina.
    Ha det bra! Marika

    SvarSlet
  4. Mon du mener torskemund (Linaria purpurea) og husløg (Sempervivum) Marika ?

    SvarSlet
  5. Jeg elsker alt det lyserøde :o)) og der er jo masser af fine grønne blade :o)
    Forsat god weekend :o))

    SvarSlet
  6. Lavendel, katteurt, salvie, dagliljer i pangfarver, lupiner, mørk hyld, riddersporer, floks, haveklinte, ærenspris, hestemynte, gul solhat, osv, der er masser af modspil. Der ser rigtig fint ud i din have, men forstår hvad du mener, god fornøjelse :-), kh Margit

    SvarSlet
  7. Mon din smag gradvist har forandret sig, sådan at der nu skal blandes skarpere ingredienser sammen med sukkeret. Jeg har det nok lidt lige sådan, at den smukke harmoni kan blive for stillestående.

    SvarSlet
  8. Hej Sussi.Ja !!! jeg synes nu alle dine ros blomster ser rigtig godt ud.Men lidt kontrast skal der jo til.Jeg er blevet rigtig glad for de mørke farver som mørk hyld-blærespiræa og alunrod.
    Men også de limefarvede planter er jeg glad for.
    Rigtig god søndag knus Jette

    SvarSlet
  9. Smukke det er de i hvertfald, men jeg kan sagtens følge dig. Vi forandrer os hele tiden og de planter som du savner (og nævner) vil helt sikkert hæve indtrykket af de smukke lyserøde:-) Marie siger det så præcist, jeg tror at vi er mange der har det sådan - man begynder jo et sted og heldigvis er haven ens egen bevidsthed levende og så udvikler det sig:-)

    SvarSlet
  10. Så fantastisk smukke roser! Jeg elsker den sarte rosa farve, sikke et dejlig sukker-chok! :):)

    SvarSlet
  11. De er da smukke hver og en, men jeg synes som nogle af de andre også at der mangler lidt kontrast - det er nok fordi vi påvirkes af hinanden og ændrer smag med tiden. Der er foreslået mange gode kombi-planter - hvad med Sølvlys, den har også mørkt løv.

    SvarSlet