onsdag den 26. august 2015

Heavy Metal og C-vitaminer

Efter vi har fået dræbersnegle i haven, har vi besluttet at vi kun vil sætte salat i vores mistbænk, som vi vil prøve at sikre med kobberbånd, vandglas og alt muligt andet  - vi gider ikke spise salat osv som sneglene har møffet rundt i. Til næste år bliver der derfor hovedsageligt "nye" kartofler, løg, bønner og blomster i pallerammerne i Potagen. - det betyder at der teoretisk set lige kunne blive en ledig palleramme - og jeg kan få opfyldt ønsket om blåbær i haven.....  håber det også bliver blåbær år til næste år.... mumse mums

Op til hækken har vi haft en lidt kedelig buskbom.... væk kom den, og jeg har fået 2 nye græsser i stedet for, det skulle også give lidt lys til hækken, som ikke har det så godt. Den ene græs lyder det fine navn Heavy Metal.... og man gør sig tanker om hvem navngiveren mon er..... den anden græs hedder Morning Light, og det lyder som om det er en lidt anden persontype der har været fadder til det navn....   man får mange underlige tanker når man sådan pusler rundt i sin have



Slangebedet der blev anlagt sidste år, har det godt, og de små Solhatte som jeg såede i foråret ser ud til at trives, og jeg håber, at det bliver helt fantastisk næste år..... jeg ved dog ikke rigtig med Nepeta'erne som jeg har sat i midten.....de lever ikke helt op til det billede jeg havde i mit hoved ..... bedet er i det hele taget lige lovligt smalt til alt det jeg gerne vil presse ind i det. De gule Tagetes var egentlig ikke en del af planen, men jeg havde nogen tilovers, og jeg må indrømme at jeg synes at den gule farve liver lidt op i tone i tone bedet    :-)

Jeg har klippet de visne blomsterstande af mine Lavendel, og håber på endnu en blomstring, der er ihvertfald mange nye spidser 

..... og så kan man lige få fyldt pungen op med et par af de afskårne duftende kviste

Kaffepause

4 kommentarer:

  1. Lyder som en rigtig god plan med dine højbede. Møffende snegle i salaten er der vist ingen der gider!
    Fine græsser du har fået, de skal nok blive rigtig smukke. Godt jeg ikke skulle vælge dem alene fra navnet, for så havde Heavy Metal nok ikke fået lov at komme med hjem!! ;o)
    Og sikke dog en udsøgt lavendelpung du har... :o)

    SvarSlet
  2. Dit slangebed ser dejligt ud og når det til næste år gror helt til, bliver det fantastisk, jeg syntes også det gule klæder bedet. Dejligt med noget lavendel duft som du kan gemme til mørke dage. Jeg gider heller ikke snegle i mit mad, ville ønske at der snart kom en eller anden sygdom i dem, så de kunne uddø, men det er nok ønsketænkning :-), kh Margit

    SvarSlet
  3. De Solhatte skal nok komme næste år. Vi startede med små Solhatte som dig i alle farver, nu er de store og flotte og røde Magnus alle sammen, den er åbenbart den stærkeste. Vi har også Blåbær, de smagter fantastisk - altså når vi kommer før fru Solsort. Smuk have du har. Kh Lise Lotte

    SvarSlet
  4. Hej Sussi.Smukt slangebed du har lavet...........og der er da plads til at udvide det.Jeg tror jeg må prøve at så solhatte til næste år.
    Er lige vendt hjem fra en dejlig tur til Nice..........og der var masser af lavendler i mange udformninger.
    Heldigvis har jeg ikke nogle dræbersnegle i min have.
    God aften knus Jette

    SvarSlet