torsdag den 28. januar 2016

....og nedenunder alting....

Sneen er HELT væk, og uh, hvor ser haven sørgelig ud, når man kigger på den gennem de af storm og nedbør plettede vinduer. Staudetoppe og visne græstuer ligger på kryds og tværs i bedene, fuglene har lavet et frygteligt mess med paradisæblerne, og under foderbrædtet ser der heller ikke for godt ud.
Men når man tager fleecen på og begiver sig ud i (som i dag), den D-vitamin fyldte solskinshave, så er der er alligevel lyspunkter og ting at glæde sig over.
Så her kommer lige lidt billeder (så kan jeg også huske til næste år, hvornår hvad skete i haven, og det er jo hovedsageligt den nytte min blog skal gøre)
Men vi starter nu lige indenfor med et nærbillede af en af tulipanerne fra foræringsbuketten, tak søde AM





.....og slutter ligeledes indenfor med et billede af mit forårsbord med tarzetter, perlehyacinter, våriris og vintergækker i potter..... de visne staudetoppe og de store snaskede blade fra hortensiaen, må blive liggende i bedene derude lidt endnu, græsplænen er gennemvåd og tåler ikke "tunge maskiner", så mig og mine træsko traskede ind igen, for at væbne os med lidt tålmodighed og en kaffetår.

.....suk.... jeg ville nu ønske at den mobiltelefon gad at tage nogen klarere billeder (for det er skam ikke mig der er noget i vejen med) - men hvide og gule farver har det med at flyde sammen - jeg kunne tænke mig et godt kamera, men ved med mig selv, at jeg ikke tager det med, hvis det er for stort eller tungt, og mig og så brugsanvisninger....... ak, det er også en sørgelig historie......

8 kommentarer:

  1. Hej Sussi
    Åhh man kan altså blive glad helt ned i storetåen hvis man begiver sig ud på en lille tur i haven. For det er tydeligt at se at planterne er på vej.
    Godt at vi indtil det bliver så tørt derude at vi kan komme igang, kan nyde lidt forår indedørs. Hvor ser det dejligt ud os dig :o))

    SvarSlet
  2. Hej. Ja, der er da forårstegn at finde i haven. Jeg synes, dine billeder er gode og jeg kan rigtig godt lide det sidste med dit forårs stilleben. Det ser meget flot ud. :)

    SvarSlet
  3. Ja, dejlige forårstegn, du viser - vi glæder os altid til foråret på denne tid!

    SvarSlet
  4. Det er liiiiige det det hele handler om. Skønt at du satte billeder på tankerne i mit hoved. Nu vil jeg hygge med løgblomster og mirabelgrene.

    knus
    Eva

    SvarSlet
  5. Dit forårsbord er vel nok dejligt:-) Heldige dig at det var solskin igår hvor du var ude, så ser det altid bedre ud. Jeg må ud idag og se hvordan det står til imellem de snaskede blade.
    Jeg kender godt det der med mobilen og de lidt uskarpe billeder;)

    SvarSlet
  6. Hej Sussi.Dejlige billeder med alle de fine forårsblomster.
    Er også vild med dine små figurer.
    Har også lige været en runde derude.........men kom hurtigt ind igen.
    For det har bare støvregnet hele dagen.
    Men lidt er da vej derude.
    God weekend Knus Jette

    SvarSlet
  7. Hvor jeg kender det med kameraet...har haft en telefon hvor kameraet bare var SÅ dårligt...hvilket jeg tydeligt kan se nu, når jeg kigger på ældre fotos.

    Så anskaffede jeg mig en ny telefon hvor et af mine hovedkrav var, at der var et ordentligt kamera i - og det fik jeg. Nogle gange kan det - under ugunstige forhold - godt tage ikke så gode billeder, men generelt (og hvis jeg holder hånden stille...! ) så tager det superbilleder.

    Jeg gider nemlig heller ikke rende rundt med et stort kamera...ja, jeg gider ikke en gang rende rundt med mit lille handy digi-cam...det er meget nemmere med telefonen. (Samsung S6)

    SvarSlet
  8. Skønne skønne forårstegn - tror jeg skal ud at kigge efter rakler i troldhaslen ....de er så skønne. Fortsat god søndag :0)

    SvarSlet