lørdag den 15. oktober 2016

Græskartid

Det er helt tydeligt.... det er græskartid.... her, der og allevegne er der græskar... men de er nu også fine, især i store mængder som f.eks. i Tivoli, København


fra Tivoli 
fra Tivoli
fra Tivoli
fra Tivoli

Og for første gang har jeg i år SPIST græskar - Hokkaido græskar i ovnen, med bacon og mozarella ost, mums ! - og Spaghettisquash (som også er af græskarfamilien) - jo joeeee, jeg er med på moden, godt nok et stykke bagefter... men alligevel....
...og jeg har græskar i haven... DET er nu ikke første gang, og det er kun bittesmå hvide pyntegræskar, du kan se tre af dem på nedenstående billede - (det gul/grønne med dadelgrenene, er ikke hjemmeavl)

Mine pyntegræskar

6 kommentarer:

  1. Fine græskar især de hvide fra din egen have. Herovre er der også mange græskar, dem i Tivoli kommer måske fra Samsø :)

    SvarSlet
  2. Dine egne græskar er så fine! Jeg vil prøve at dyrke dem selv næste år. Og jeg har en aftale med min datter om at vi skal i Tivoli i ugen der kommer :-)
    Efterårshilsner fra Nana / www.mitlandliv.dk

    SvarSlet
  3. Hej Sussi.Fine billeder fra Tivoli...........håber også vi kommer derind.
    Og dine små græskar er da fine.Får helt lyst til at prøve at dyrke dem til næste år.
    Rigtig god søndag Knus Jette

    SvarSlet
  4. Dine hjemmedyrkede pyntegræskar er virkelig fine, det betaler sig at dyrke sine egne pyntegræskar for de er ikke helt billige:) Jeg har forsøgt mig med at dyrke de halvstore grønne typer, men uden held - græskarene blev ædt af snegle.

    Græskarretterne lyder godt -jeg kan på det varmeste anbefale dig at smage græskarsuppe også, det er lækkert.

    SvarSlet
  5. Hvor er de smukke, allesammen. Kan rigtigt godt lide dine hvide græskar også. Her har vi også dyrket græskar for første gang, men det har vi mod på igen.

    SvarSlet
  6. Det er altså nogle rigtig flotte hvide græskar du har bedrevet! Og Tivoli de kan jo bare det pjat... hvor er det flot, næsten helt amerikansk stemning.

    SvarSlet