lørdag den 10. april 2010

Skovblomster

Jeg er født og opvokset i en skov - og skovens står selvfølgelig mit hjerte nær. Jeg bor et godt stykke fra nærmeste skov - og har som kompensation indført en del af de dejlige skovblomster i vores have, og i denne tid kan jeg dag for dag nyde synet af hvide og blå anemoner (de gule kommer lidt senere) fra knop i går - til "udspring" i dag.

I år synes jeg nu ikke at der er så mange af de hvide anemoner i vores have, de flytter sig..... og kommer ikke tilbage på de steder hvor de har stået før, måske er det som med roser og lathyrus, dem må man heller ikke plante dér hvor der før har stået samme slags planter - det er ikke så godt, vores skovbundsbed er ikke så forfærdeligt stort, men for stort (og for tæt beplantet med alt muligt) til at jorden kan skiftes ud.


I dag måtte vi så en lille tur i en rigtig skov for at se anemonerne i deres naturlige omgivelser - der findes nok ikke et smukkere syn end en skovbund dækket af et tæppe af hvide anemoner. Dette sølle billede yder slet ikke skoven retfærdighed, så I må ud og se det selv - afsted, afsted......

.... det blev også til en lille buket til at tage med hjem - lige i skabet!!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar