tirsdag den 1. april 2014

Royale fornemmelser


Jeg ville egentlig have haft tårne eller spir ovenpå mit halshuggede birketræ (grundigt topbeskåret i december af frygt for at det skulle vælte i de store storme, som vi nu har haft nogen stykker af).
Men jeg ku'tte finde nogen..... så det blev bare til et par tulipanformede tutter hvor jern-duerne kan sidde i  - det er meningen at Klatrehortensiaen skal klatre op og danne krone i toppen af stammerne, den er allerede godt på vej derop.


Jeg skulle nok have taget min "sikkel" og kørt til Brædstrup hvor Fru Friises smed  smeder de fineste jernsager. 



Jeg har endelig fået anskaffet mig en gammeldags Pudeprimula - den bringer dejlige minder om min mor og hendes have.Desværre kostede den 40 kroner, så det blev ikke til en hel masse planter, som jeg ellers havde forestillet mig - det må næsten skyldes, at de ikke gror så stærkt, at de er i den prisgruppe.


11 kommentarer:

  1. Hej Sussi
    Jeg kan da sagtens se det for mig med klatrehortensiaen, og duerne er da fine inde i deres tårne.

    Ude i vores kolonihave er der en der har et træ i samme facon som dit, hun har formet det grønne der vokser omkring træet til et giga hjerte, det er så flot siger jeg dig.
    Det var bare en ide :-)og så vil det tage lidt af udsigten til naboen :0)
    Rigtig god dag
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda.... god ide mef hjerteformen... nu må jeg se hvad klatrehortensian vil ;-)

      Slet
  2. Ej hvor er det sødt sussi :) må jeg spørge dig hvor du har fuglene fra ?
    Knus Iben

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Iben
      Jeg har købt duerne hos Frk.Anker i Viborg (netbutik) og duerne er tætte i bunden. Tante Grøn har døbt dem Skidrik og Didrik :-)

      Slet
  3. Hej Sussi.Ja !! jeg har også lige set Fru Friis indlæg med de skønneste jernting til haven......men god ide med en klatrehortensia op af stammerne.
    God aften Jette








    SvarSlet
  4. Flot dekoration på birkestubbene. Jernduerne er så fine. Kan godt lide når noget overrasker øjet. Det bliver smukt med klatrehortensiaen.

    SvarSlet
  5. Sjov ide med kronerne og duerene i trætoppene... :)
    Tror jeg har masse af den primula, du lige har købt. De bliver hurtigt til noget - så det kan du glædes over....
    God dag til dig....

    SvarSlet
  6. Arhmen det ser da forrygende ud og de fine duer sætter prikken over i-et:)
    Din primula er fin og skal nok vokse sig stor så den kan deles til efteråret.

    SvarSlet
  7. :) :) Tak skal du ha´.... nej det undrer mig ikke at TANTEN har døbt dem finurlige navne ;)

    Go´weekend

    SvarSlet
  8. hej sussi

    sikket et fint arrangement dine duer har fået, så kan de sidde og trone og ha overblik ud over haven :)
    ha en dejlig lørdag

    SvarSlet
  9. Sussi, så jeg dig ikke i billed Bladet i sidste uge????

    SvarSlet