fredag den 1. august 2014

August billeder

Lidt blandede billeder fra august-haven 
Den gule solhat har jeg ønsket mig længe.og selvom det egentlig er for tørt til nyplantning, så tog jeg chancen, og håber..... og vander
Sommerlys i "det hvide bed"
Salaten er vokset ud af mistbænken.......
.....så det er godt at den nye salat er kommet op
Appelsintagetes...... den skal jeg have igen til næste år
Druerne i drivhuset er ved at modnes, mums!
Solhattene, som jo skulle lyse op i august og september har allerede blomstret længe...det hele går lidt for hurtigt i denne varme og tørke.

8 kommentarer:

  1. Det ser dejligt ud:-) Heldigvis er det nogle tørketålende blomster både solhat og purpursolhat og de er smukke også når farverne falmer.
    Godt at du har sået ny frisk salat så du har noget at forsyne dig med og så noget at se på i den der er i frø så er pottageren ikke kedelig.

    SvarSlet
  2. Hej. Jeg tror, du nok skal få held med din gule solhat, de kan tåle en del tørke. Jeg har også købt en, som er plantet i en krukke, den ser ud til at have det godt!
    Det er nogle rigtig gode billeder du viser!

    SvarSlet
  3. Den gule solhat er uundværlig i augusthaven. Jeg går og venter på, at vores skal dukke op; men måske har det været for tørt for den i år. Det er i grunden lidt af en kunst at have frisk salat hele sommeren igennem. Pludselig er den blevet for stor, og man opdager, at man har glemt at så noget frisk.

    SvarSlet
  4. Hej Sussi.Selvom det er tørt........så trives solhattene rigtig godt.Den gulr kender jeg ikke.
    Og salat skal man helt bestemt så flere gang hver sommer.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
  5. Det er dog nogle umådelige flotte appelsintagetes du har, de må vist heller flytte ind i min have til næste år :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Bruns Have du kan sagtens få frø fra mine Tagetes

      Slet
  6. Stämningsfulla bilder! Sommaren har hittills gått väldigt fort men den har varit underbar.
    Fortsatt trevlig helg!
    Birgitta

    SvarSlet
  7. Mener du det, det vil jeg da frygtelig gerne, jeg har de mørklilla valmuefrø, som stammer fra Claus Dalby hvis det har nogen interesse :-)

    SvarSlet