tirsdag den 25. april 2017

Sidst i April

Et par nye billeder, bare fordi jeg ikke gider se på mit  Tivoli-indlæg hver gang jeg besøger Blog-land.

April er snart gået, og det lune forår lader sandelig vente på sig - hundekoldt har det været det meste af måneden, godt nok med solskinstimer, men med sne og haglbyger (så sent som i dag ) og den kolde blæst er gået til marv og ben, så det er ikke meget havearbejde jeg har nået. Hver aften dækker jeg småplanterne i drivhuset til, det er måske kun et par frostgrader om natten, men planterne holder ikke af det. 
Nå, forår er det jo, og alting pibler op, aurikler, narcisser og tulipaner blomstrer... og jeg nåede at nyde Stjernemagnolien i et par dage, før frosten ødelagde den, desværre blev alle knopperne på den almindelige Magnolie brune, og dén glæde får vi ikke i år



I potager'en hygger kartoflerne sig under plastik, de er ikke kommet op endnu, så der er ingen fare der.....  Men jeg glæder mig til 1. maj, "de siger" at så stiger varmegraderne.
Mine træ-"højbede" er fra 2013 og som man kan se på billedet, så har de det allerede ikke rigtigt godt.... jeg kommer til at søge Mærsk-fonden om nogen metal nogen, de er så superflotte.



8 kommentarer:

  1. Hvor er den smuk din stjernemagnolie, det var godt du nåede at se den blomstre :o)

    SvarSlet
  2. Ja den der nattefrost kunne vi godt undvære. Ærgerligt med din stjernemagnolie, men godt du alligevel lige nåede at se den blomstre. Jeg krydser også snart fingre for bedre bed, så der kan blive sået i køkkenhaven. God dag til dig. Mange hilsner Mette

    SvarSlet
  3. I dag ser det lidt bedre ud, omend der var frost i græsset til morgen. Alene det at det ikke blæser så meget er super. Det må vi nyde, så længe det varer.

    SvarSlet
  4. Så synd om din Magnolia, väntar ivrigt på att min skall blomma, men det dröjer nog ett tag, knopparna är små än så länge. Min nyinköpta tappade alla knoppar och ser ut att ha blivit förfrusen, den får vänta på att bli utplanterad, så hoppas jag att den blommar nästa år.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
  5. Ja, den frost kunne vi godt undvære - jeg har også fundet kartoffelplastikken frem til mine kartofler og valske bønner, som dog begge er kommet op, for at forsøge at undgå frostskader. Jeg håber god nok at "de" har ret i, at det bliver bedre efter 1. maj.

    Øv at dine højbede er ved at være trætte. Du må have overgartneren med på en investering - metalbede varer resten af livet, så det er en engangs.

    SvarSlet
  6. Kære du
    Ja.. frost sne og hagl.. det er ikke noget hit. Og lige så glad jeg er for sne om vinteren - lige så øv er det når det er NU. Jeg har også kigget ekstra godt til vores store magnolie hver eneste dag.. jeg håber den klare det denne uge ud... for SÅ er foråret da vist ankommet.
    Skøn og dejlig weekend til dig.. den er lige om hjørnet
    KNUS Susan

    SvarSlet
  7. Beautiful photos!!! Greetings from Montreal, Canada. :)

    SvarSlet
  8. Så nydelig hage du har og med så mange flotte blomster! Magnolian din var vakker. Våre magnoliaer sto i knopp da det var nattefrost, det tålte de bra. Det er andre året de har mange blomster fordi rådyrene har spist opp alle blomsterknoppene hver vinter. Da vi oppdaget det og satte netting rundt dem, begynte de å blomstre.

    SvarSlet