torsdag den 6. april 2017

Tivoli åbner

Som sædvanligt,  kunne jeg næsten ikke vente til Tivoli skulle åbne, og i dag var så dagen.
Som (også) sædvanligt var der aldeles dejligt derinde, og pyntet så fint med blomster og påskepynt.

Tagene på husene var tækket med Narcisser og rundtomkring var der store "bede" med tulipaner og hyacinter - mums en dejlig duft  (en nogen anderledes duft en den der kommer ind ad vinduerne her på matriklen i disse dage, det lugtes at ikke alle landmænd er gået nedenomoghjem).

Det nye Orangeri havde jeg glædet mig til, og det er også flot, desværre er de endnu ikke færdig med at indrette det, så det er ikke taget i brug....... hov, så må jeg nok snart afsted igen.

I Tivoli har jeg i flere år hadet en bestemt "kørende forlystelse" som var en stor lyselilla blæksprutte, jeg forsømmer aldrig en lejlighed til at tale dårligt om den, hi hi   - og i år, Sørme så, har de ændret den... den er desværre stadigvæk ikke særlig køn, men den irriterer mig ikke helt så meget som Sprutten.






Orangeriet, jeg håber at de vil sælge lidt haveting derinde, plantepinde med Tivoli logo (f.eks. Pariserhjulsballonerne), små rødlersurtepotter, også med logo, lidt lækkert småhåndværktøj OG ikke mindst Tante Grøns  og Eva Gravesens bøger








nå så pyt, her er et billede af den forvandlede blæksprutte

6 kommentarer:

  1. Hej Sussi
    Jeg håbede du ville vise sprutten, nu fik jeg den da at se :)
    Smukke blomstrende træer, men meget af det andet er lidt for voldsomt.
    God blæsende dag til dig.

    SvarSlet
  2. Hej Sussi. Jeg er glad for at bo på Fyn, men en ting jeg savner er muligheden for lige at smutte en tur i Tivoli. Der er bare så fint derinde og det nye orangeri ser fantastisk ud :-). Jeg har set sprutten i real life og den var ikke køn, det nye udseende er da en klar forbedring :-).
    God tur derind en anden dag, håber at du vil vise billeder fra det nye orangeri :-). Mange hilsner Mette

    SvarSlet
  3. det er nogle skønne stemningsbilleder du har taget - go' weekend herdfra :)

    SvarSlet
  4. Der ser da helt fantastisk forårsagtig ud i smukke Gamle tivoli. Den fornøjelse må jeg snart have og sprutten, ja den ser nu mere rolig ud.
    WOW for et smukt orangeri, det skal da have et besøg.
    Knus

    SvarSlet
  5. Det er godt nok længe siden jeg sidst har været i Tivoli, måske vi skulle se om ikke vi kunne komme derind en tur i løbet af påsken :)

    SvarSlet
  6. Dejlige Tivoli! Heldigvis findes der så mange smukke anlæg som kan opveje de grimme forlystelser i det muntre hjørne.
    Det nye orangeri ser spændende ud, jeg håber at det er åbnet når jeg skal i Tivoli sidst på måneden.

    Det glæder mig, at de har taget din kritik af Sprutten op til fornyet design, men du skulle jo have været med helt ind til tegnebordet - dér har de klart fejlet og det er en ommer!!!! Kunne du evt. kommentere på de der grimme drager og dæmoner i det kinesiske hjørne for mig? Mit hjerte ligger stadig hos Veteranbilerne og Linje 8 hahaha!
    Rigtig god påske!

    SvarSlet