tirsdag den 12. december 2017

Noget om Musjø Jens

ADVARSEL dette indlæg er ikke for voksne, alvorlige og no-nonsens folk.

Først: min mor og hendes søskende kom fra ganske små kår, og ihvertfald de ældste af pigerne havde ikke dyrt legetøj og købe-dukker med porcelænshoveder - Da nogen af pigerne blev gamle damer (pensionister, som jeg) begyndte de at samle på dukker, bl.a. dem med porcelænshoveder - som var lidt moderne der midt-sidst i halvfjerdserne. Min mor syede halv-store nisser og lavede papmachehoveder, hænder og fødder - tøj og sivsko osv ...... og nu kommer vi til det..Søstrene opfyldte helt sikkert et utilfredsstillet behov fra barndommen - men jeg, jeg fik masser af dukker og dukkeudstyr som barn, og det interesserede mig ikke klap.... men jeg har åbenbart arvet et eller andet fjollet gen som først gør sig gældende i en sen alder - for nu har jeg mødt
JENS
Billedet er lånt fra Mailegs officielle billede

Jens sad der sammen med alle de andre sager fra Maileg, og jeg blev nødt til at tage ham med hjem
 

...og det begyndte meget uskyldigt med at jeg strikkede et par strømper og et halstørklæde til hans bare fødder og hals, men så gik det nedarvede dukke-gen i værk, og jeg måtte udstyre ham med en personlighed - og ligesom påstå, at han kom fra Kina (det gør han sådan set også, håber arbejderne bliver betalt ordentligt osv) og derfor frøs om fødderne og selv havde haft gang i strikkepindene. Og selvfølgelig kunne jeg ikke holde barnagtighederne for mig selv, billederne blev delt på instagram og i en facebook - gruppe med andre Maileg-"tosser" - og nu også på blog...  undskyld


I anledning af MOVEMBER (fokus på mænds sundhed) fik Jens en mouse-stache, og "ønskede" herefter at blive kaldt Musjø Jens ..... og blev fotograferet

Jens planlagde jul i sin dertilindrettede jule to-do bog.... og blev stylet og fotograferet

Han ledte (som man jo gør) efter sine julegaver, og fandt nogen der ikke var hans, og begyndte at lege med dem.... og blev iscenesat og fotograferet

 Jens igang med at pakke julegaver ind.... og lade sig fotografere:

Jens fik påsat lukket øje, og blev lagt til at sove.... og blev fotograferet

 Kusinen (hun er heller aldrig blev rigtig voksen) kom på besøg og havde en kasket med til Jens, som nu blev til fyrbøderen Musjø Jens..... som blev fotograferet:

Jens'es kurv blev sat ud på terrassen under fredagsregøringen og jeg syntes han lignede en playboy på tur i porchen, så det blev til a Jens var ude at cruise.... ak.... og han blev fotograferet:

Så fik Jens en ny sweater med raglan og knapstykke, det havde jeg ikke prøvet at strikke før, så det var godt for min hjerne at skulle regne ud hvordan (tak you-tube) - hvor mange masker, og til hvilken side er det nu knaphullerne skal være, og hvordan får man vendt det hele rundt når nu man begynder at strikke fra halsen af...... gruble gruble,  og begynd forfra.
Jens kom med i haven..... og blev fotograferet

 1. december fik stakkels Jens skyld for at have rovspist af sin kalender, og jeg stylede rundt med afbidte chokolader, smøreoste og nødder (og køkkenrulle udstoppet overalls).... og Jens blev fotograferet (nu med charmeklud og ring i øret).



Jens fik igen ny sweater, og pyhha, det var endnu værre at finde ud af - hvordan man laver sådan et lille knapstykke på en sweater med raglanærmer - regne, regne og tænke og you-tube. Han fik butterfly, og skyld for at underskrive sine julekort med snude-aftryk.....arrangeret og fotograferet


Bagedag: Musjø Jens "taget" med poterne i klejnekassen... eller som det rettelig er, amerikakagekassen, men den lille Snorkfrøk'nen tager en lur.... og bliver fotograferet


Der er mange gøremål for en lille mus i disse juletider - træet skal ind, og der skal "hjælpes" med konfekten..... og der skal fotograferes:

 ... men det hele blev nået, og Musjø havde en dejlig juleaften, og blev fotograferet

Kærlig hilsen mig og musjø Jens


8 kommentarer:

  1. Jeg gætter på, at du bliver ved med at lege med Jens, indtil det bliver havetid igen. :)
    Tak for historierne om Jens.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
  2. Kære Sussi
    Det er det sjoveste og hyggeligste indlæg, jeg nogensinde har læst. Sikken en vidunderlig fantasi og barnlig legeglæde. Hvor har du moret dig - og hvor har jeg moret mig :-) Hils musjø Jens og ønsk glædelig jul. Jeg håber, han dukker op en anden gang.
    Mange hilsner, Lisbeth

    SvarSlet
  3. Åh hvor er det godt at dit nedarvede dukkegen er brudt ud i lys lue. Herligt indlæg og skønne billeder af den frække Jens.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
  4. Jeg er vild med med musjø Jens og al hans gøren og laden (jeg følger også et tøjpindsvin mr.prickles på Instagram) så jeg håber sandelig at han forsætter med at poste sin (og din) gøren og laden. Det er skønt at verden via nettet bare får lov til at gå amok udi skæve og personligheder og jeg ser frem til at musjø begynder at podcaste :-)
    Glæder mig til at se den alpehue.

    SvarSlet
  5. Der er ofte et smil på læben, når jeg læser dine indlæg - ikke mindst denne gang :-) Skønt at du kan få udfoldet dit dukke-gen sammen med den skønne musjø Jens, som oplever en masse. Tak for historien og håber der kommer flere af slagsen.

    SvarSlet
  6. Meget chamerende - din Jens, og et godt selskab ser jeg :D
    I må begge have en rigtig god jul
    kh

    SvarSlet
  7. Åh hvor dejligt at få hele Musjø Jens' livshistorie, nu hvor jeg har fulgt ham på Instagram. Han har da bare den skønneste personlighed, gad vide hvor den da kommer fra!! ;o) Nu håber jeg sandelig at Jens kan være musestille, så du glemmer at få ham pakket væk til næste år. Han må da bestemt kunne blive en kompetent havehjælper.
    Ønsker dig og Musjø Jens et dejligt og frodigt nytår. Haveknus fra mig.

    SvarSlet
  8. Hahaha...for et helt og aldeles fantastisk indlæg :)
    Tak for det!
    Knus

    SvarSlet