fredag den 29. juni 2018

JUNI 2018

ill.: Kerstin Frykstrand
Så er juni forsvundet i en støvsky - vi har vel fået ca 4 mm regn på hele måneden, så vandkande og vandslange har været flittigt brugt, og alligevel ser haven lidt tør ud.... MEN JEG KLAGER IKKE, for hvor er det dog dejligt at stå op til solskin og varme dage - jeg er ked af det på landmændenes vegne, men på egne vegne, snupper jeg gerne en måned til med sol og sommer.
En hel del af juni er tilbragt i en havestol, men selvfølgelig har jeg også været lidt omkring
Tilføj billedtekst

DAGBOG 1. JUNI : Mit Hjem er mit slot i Frederiksberg Have
Livsstilsudstilling som jeg nødigt undværer. Traditionen tro mødtes jeg med min stilfulde kusine, og vi spadserede rundt og nød det hele og svedte temmelig meget - godt man kan købe lidt rart at drikke. Jeg faldt hovedkuls in love med disse pæoner hos 'Adiso', de hedder Coral Sunset - men med tanke på prisen, og at jeg ikke har en rimelig plads til sådan en skønhed.......

..... så afstod jeg fra købet (se også lige mig fragte en meterhøj pæon med bus og tog i myldretiden en fredag eftermiddag) .... i stedet blev det til en metal valmue... hvis den kom i nærkontakt med nogen, så var det nok ikke DEN der tog mest skade (gnæk gnæk) 

 DAGBOG 5. JUNI : Plantemarked og blogtræf i Den Geografiske Have, Kolding.

Søde Linda fra Casa Rosen inviterede Gerd (IG @gerd_zacho) og jeg med i sin vogn - og vi havde en dejlig dag, så masser af planter og mødte andre bloggere - fik blogtræf kage og blogtræf småkager - glemte at fotografere - og købte to Aurikler, en af dem ses på billedet herunder  


DAGBOG 10. JUNI : Rosenhaven på Kornerupgård

Det er umuligt at gengive synet fra denne smukke sommerdag iblandt roserne - Jeg er sikker på at vi besøgte haven på den dag hvor der var aller smukkest -  det var helt vildt som sanserne kom på overarbejde farver og duft var overvældende. 




også i min have har roserne har elsket det dejlige sommervejr, de har aldrig været smukker, men lidt hurtigt er det nu gået med dem, jeg håber de har kræfter til endnu en blomstring


DAGBOG 16. JUNI : Blogtræf hos Linda i CASA ROSEN
Wauuw sikken en dag, haven tog sig fantastisk ud, og det var morsomt at se den store forandring som var sket siden jeg sidst havde besøgt Linda - er du tosset som hun har knoklet, og alt var bare perfekt (og Kirsten havde nippet visne rosenhoveder) - og alle gæsterne var i strålene humør ---- og der var kaffe og snolder, og der var kolde sodavand (og vist også øl), og der var dejlige sandwiches, og der var 3 STORE ÆBLEKAGER med makroner
 - Linda, du er en knag ! Og og og lige da alle var gået hjem fik vi månedens regn..... 4 mm


En af Lindas smukke roser

Jeg ønsker mig sådan en konstruktion, ikke til en låge, men til en bænk
Tjaaeee, vi får nok aldrig at vide hvad joken var
Det ene af Lindas 2 drivhuse bag den flotte blåregn/rosen pergola


DAGBOG JUNI : Blandede billeder fra min egen have
3 forskellige Martagonliljer, de røde (jeg har vist 6 løg) blomstrede alle sammen og har været så fine i sommer.

Fra min terrasse kl. halvelleve om aftenen, hvis ikke man har fået nydt de lyse aftener, ja så er det ikke fordi man ikke har haft mulighed for det.

Ny i haven i år er Bakkestjernen - jeg købte en enkelt plante i England sidste år, og tog frø så jeg kunne få nogen flere planter, det lykkedes, og jeg elsker den lyse og lette måde de gror på i mit jernfad.
Et billede der viser en bid af min afsvedne græsplæne, men mon ikke I andres græsplæner ser lige sådan ud

Jeg fik en pose Fresia knolde i gave i foråret, og sørme om ikke de blomstrer, og dufter dufter dufter - og se lige min nye søpindsvinvase, den er en gave til mig fra mig til min fødselsdag i juli, men jeg var nødt til at åbne den i utide for, for Fresia'er er kun det bedste godt nok.




3 kommentarer:

  1. Hej Sussi

    Coral Sunset er flot! Den køber du da bare som barrods til efteråret. den skal ikke koste meget over de 100kr.
    Sikken flotte martagoner du kan vise!
    Og ja, det er bare at se det positive i vor ekstreme sommer - og ja vande det ekstra det kræver:)

    Ha en dejlig weekend

    SvarSlet
  2. Hej Sussi
    Sikken en masse du har oplevet i juni. Herlige billeder fra Lindas blogtræf, måske kan hun en gang lokke dig med en tur herover. Det ser ud til at du lader dig lokke med på længere ture. Jeg ønsker nu mere vand i juli, her hos mig er rigtig meget, der skal vandes, naturen er bedre til det end haveslangen.
    Coral Sunset er godt nok flot.
    God weekend

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet