onsdag den 31. oktober 2018

SEPTEMBER - OKTOBER 2018

Huuuh ha som tiden går, så denne gang er der 2 måneder i mit månedlige blogindlæg, der er nu heller ikke sket de store ting i haven - men lidt billeder kan det vel blive til - først kalenderbillederne


Ill.:Kerstin Frykstrand

....og så lidt billeder fra haven, bl.a. min potager, hvor sommerblomsterne stod så fint indtil det blev frost i weekenden....


...og lidt billeder fra "stenhøjen" hvor jeg har kunne glæde mig over at de små cyklamen ser ud til at trives, og hvor crokusliljen har blomstret for første gang i flere år:




Lidt hist og pist billeder:



Hvor har der dog været nogen skønne solfyldte dage her i oktober, jeg nød hver og en..... og det gjorde Jens også !!!


... og en mærkelig ting, en tjørn med både blomster og frugter.... vi er vist allesammen blevet lidt rundforvirrede af det ejendommelige vejr-år vi har haft:

Lidt mere rundforvirring - frugt på min Magnolie - aldrig set før - og primula og aurikler i blomst, nåja DET har jeg nu set før, men alligevel:



Dejlige Landløbere på min ostemad - det sluttede brat med frosten i sidste weekend:

Herunder billede af efterårskrokus.... det er SÅ smukke, men blomstrer kun i ganske kort tid, eller det har de ihvertfald gjort her i haven:

og til slut, selvfølgelig et billede fra Tivoli, det har jeg vist hvert år, så det må også med i år

.... og det var vist så alt hvad disse to efterårsmåneder har kunne fremvise af billeder fra mig og min have.    hej hej

6 kommentarer:

  1. Hej Sussie
    Det er da fine billeder med efterårsfarver. Crocus lilje kender jeg slet ikke, den må jeg kigge nærmere på. Mine magnolia har også frugt i år.
    God november og måske december :)

    SvarSlet
  2. Tak og tak i lige måde, november og december handler jo ikke så meget om have, men så må vi hygge os indendørs

    SvarSlet
  3. Det er da de dejligste billeder fra din have, sikke nogle farver :o))
    Det er da fornuftigt at både dig og Jens i spiser blomsterne :o))
    Knus fra Mig

    SvarSlet
  4. Så mange flotte farver 😀 Den crokus lilje er interessant, jeg fik en plante på et marked i sommers og den kunne godt ligne, men hed noget andet som jeg ikke lige kan huske, det må jeg lige kigge på 😀
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  5. Dejlige, skønne billeder...især hæftede jeg jo mig ved dine crocus speciosus (ligner det?).

    Ja, det har været et underligt år, vejrmæssigt- og er det vel egentlig stadig.

    SvarSlet
  6. Ja, det har været et sært år - og er det endnu.
    Det glæder mig at Musjø Jens ser ud til at have det godt og får sund mad. Seje sko, han har :-)

    SvarSlet