mandag den 10. maj 2010

På bænken

Havebænken som jeg havde til låns i vinter måtte tilbage på sin plads, men der blev åh så tomt i entréen, jeg har ikke fundet den gamle forsamlingshusbænk som jeg ønsker mig, så nu har jeg været i Rema1000 og købt mig en billig (og en anelse skrøbelig) bænk - så må vi se om jeg nogensinde finder min drømmebænk. Uhmmm det dufter af Bukkar, jeg tror at jeg vil lave et par kranse. Den sørgelige sang er lånt her

Grønne kranse! Grønne kranse!
Fem for en skilling!
Det råbte det lille vemodige bryst
Ved middag med bange og traurig Røst.
Min Kurv er fuld, og jeg selv er træt.
Mon lille moder i dag bli'r mæt?
Mon jeg udsolgt vil få?
Sådan tænkte den små.
Han satte sig ned,
Og så blev han ved:
Grønne kranse! Grønne kranse! Fem for en skilling

2 kommentarer:

  1. Hej, sikke dejlige, lyse forårsbilleder. Jeg synes bænken ser fin ud, men jeg kan godt forstå du ønsker dig en gammel forsamlingshusbænk. Glæder mig til at se dine kranse:) Ha' en god dag!
    Knus; Heidi

    SvarSlet
  2. Hej sikken dufte jeg kan tænke mig til..

    Tænker på alle de gange min Mor og jeg tog i skoven for at plukke og så hjem og binde kranse og gøre klar til små duftposer.

    Ak, den slags oplever jeg slet ikke mere...

    SvarSlet