søndag den 30. maj 2010

Rabarbersaft

Som barn æææælskede jeg rabarbergrød, jeg spiste det gladeligt 3 gange om dagen. Efter jeg er blevet voksen og ikke har mor til at lave  rabarbergrøden til mig, får jeg aldrig taget mig sammen til at lave grød, det bliver kun til kompot, også fordi jeg er den eneste i husstanden der synes at rabarbergrød er "mums" og fordi jeg kun har en lille vinrabarber-blok, som ikke producerer ret mange stilke - (der kunne kun blive plads til den på det mest usle sted i haven......) Men i år har jeg lavet en lille portion saft, og i går kunne man godt finde et solstrejf, hvor man lige kunne sidde lidt i nydningen. Og selvfølgelig kunne det ikke foregå uden at der skulle "en opstilling" til, så alle kan se hvor yndigt det er (bemærk at jeg har tømt STIL OG STEMNING for lyserøde trådruller og klippet knapperne af min skjorte bare for at glæde eventuelle gæster på bloggen, hi hi).

P.s. og du kan godt glemme det, Randi har solgt de fine mus(s)elmalede smørebrikker og knivene med de pragtfulde skafter, som der er billede af på hendes hjemmeside, desværre ikke til mig ;-)

1 kommentar:

  1. åååååååh.... hvor yndige farver.... vækker straks mit prinsesse-gen, og jeg svømmer hen ved tanken om smagen af din vidunderlige rabarbersaft.... Tager mig en cider med jordgubb-smak (som matcher farverne på din opstilling) mens jeg nyder billedet... havde også gerne ofret mine knapper for dén sag !
    Knus

    ps. Vi kan lave et selskab af 'vi der savner rabarbergrød'....jeg er med !

    SvarSlet