onsdag den 14. juli 2010

Lathyrus

Jeg tror, at jeg holder af alle blomster, men Lathyrus er en af storfavoritterne - Lathyrus er højsommer, ferie og fødselsdag. 
Da jeg var barn fik jeg altid en buket Lathyrus af nogen af de faste fødselsdagsgæster. Jeg er næsten sikker på at det var en staude Lathyrus, men de duftede - det er helt sikkert. 
Selv har jeg aldrig fundet en staude Lathyrus der dufter - så jeg må supplere den ikke-duftende staude med såede planter (der dufter henrivende), men ærlig talt, det var nemmere hvis man ikke skulle så planterne hvert år.

7 kommentarer:

  1. Oh... hvor nydeligt og frydeligt..
    og absolut så prydeligt..

    Tænker lige :"Hvor mon man skaffer lathyrus så man kan være klar hvis der sku komme en invitation"

    Knus

    SvarSlet
  2. Jamen kommer du til eftermiddags the på min fødselsdag, hvis jeg inviterer?

    SvarSlet
  3. Åh, luktärtor, de vackraste och mest goddoftade blommor.... så kul du är, en jultavla mitt i heta sommaren: ) ser att du kikat in hos Pernilles, hon har mycket vackert!! Fina foton i din blogg, trevligt att kika in!

    Tyvärr vet jag inte leverantören på de där boxarna.... kanske om du frågar Gruvgatan 13:

    info@gruvgatan13.se

    SvarSlet
  4. Til Mari,Nordingården - tak for din hilsen og ikke mindst tak for linket til Gruvgatan 13

    SvarSlet
  5. Hej Sussi....jeg er det foerste gang her paa din blog og den er virkelig flotte- super billeder. Glaeder mig meget at laeser mere fra dig. Unskyld min dansk, jeg er tysker.... men jeg er sikker paa du forstaa havd jeg skriver ;o) Farvel. KH Tanja

    SvarSlet
  6. Hej Susi,
    Såå fint ser det ud.!!
    Lathyrus er også en af mine storfavoritter, men i år må jeg indrømme, at jeg har glemt at vande rigeligt, så de er desværre gået ud. I stedet nyder jeg alle roserne som lige nu står i fuldt flor. :-)
    Ha´en dejlig weekend
    Knus Birgitte

    SvarSlet
  7. Kære Kusine
    Ja det gør jeg da.

    Jeg melder afbud til Birgitte i det lille anneks der holder åbent den aften..

    DU kommer først! :o)
    Knus

    SvarSlet