lørdag den 2. juli 2011

Vorherres egen ager


Hjertegræs - implanteret i min have fra "Vorherres egen ager" - en blomstereng mellem den lokale kirke og et naturområde. Navnet har engen fået af min mor og hendes søstre, engen ligger nemlig lige i nærhede af hvor min mor, i sine sidste år, boede i en etage-ejendom.
- Varme sommereftermiddage hvor der var søstre-træf hos min mor, nød damerne at forlade den varme lejlighed - og tilbringe tiden i blomsterengen og nyde de vilde blomster, fulglesangen og en god passiar - om ting der interesserer søstre.
Jeg synes at det er et poetisk navn for en - vel i grunden - braklagt mark og den lille tue hjertegræs, vil minde mig om de kære og meget savnede damer.....nu, håber jeg, at der ikke er alt for meget ugræs i den lille tue.

1 kommentar:

  1. Jeg smiler mens jeg læser hvad du skriver, for du har jo ganske ret... Jeg har arvet flere små sten og kort med tørrede blomster, hvor der er anført at tingene er hentet på 'Vor herres egen ager' under et skønt besøg hos din moar...

    Knus fra kusinen

    SvarSlet