lørdag den 16. juni 2012

Jordbær

Skovjordbærrene er en lækkerbidsken når de er helt
modne, mums
Jordbærplanterne med de lyserøde blomster giver
næsten ikke bær
 - og se der i baggrunden, jeg har købt mig 2 Småhjerter
ak, de kostede 40 kr. stykket, og jeg skal bruge mange
De gule Iberis-jordbær er dekorative  - men kan
ikke spises, smager ihvertfald ikke så godt
De 6 nye jordbær planter giver vidunderlige bær
men selvfølgelig ikke særlig mange

jeg har altså masser af jordbærplanter...... men hvis jeg skal have jordbær - ja så må jeg købe

6 kommentarer:

  1. Min erfaring er at bærrene på de lyserøde pyntejordbær også er uspiselige de er meget hårde og smagsløse. Er dog lidt misundelig på dine skovjordbær, dem har jeg ingen af endnu.

    SvarSlet
  2. UHM jordbær. Jeg har kun tre planter, men de giver lidt i år. Og de lyserøde har jeg også nogle af. Men bruger dem kun til pynt.
    Hør ''cikle-Sussi''... bliver du overmoden gammel... altså mere end mine 5 år???

    Hygge-jordbær-aften til dig
    Kram

    SvarSlet
  3. Hej. Uhm, jordbærene ser gode ud. Jeg har ikke jordbær i haven, men det bliver der gjort noget ved senere på sæsonen, så jeg forhåbentlig har nogle bær næste år. Jeg har ikke siden min barndom haft en have, hvor man kunne plukke jordbær og ønsker mig det rigtig meget. Tænk at gå ud hver morgen og plukke en hel skålfuld! Det vil jeg rigtig gerne!

    SvarSlet
  4. Jaah, jordbær er sommer :o)
    Jeg har i år også indført jordbærplanter i haven - har kun 10-12 nye planter, så det bliver ikke til det helt vilde i år - men jeg allerede i færd med at lave stiklinger, så høsten skulle blive bedre næste år.

    SvarSlet
  5. De er simpelthen SÅ søde de jordbærplanter, dem kan jeg heller ikke få for mange af ..... de er over det hele :)
    Og Sussi .. tusind tak :)

    Ha´en rigtig dejlig dag.

    Knus

    Iben

    SvarSlet
  6. Uhm....
    Jordbær er sommer
    og for mig også fødselsdagstilbehør

    Tak for kortet :o)

    Ses i morgen
    Knus !

    SvarSlet