søndag den 1. april 2018

MARTS 2018

Marts måned, ak den skønne måned bød ikke på meget forår - den startede med snevejr og sluttede med snevejr - og indimellem var det også snevejr, hvis det da ikke lige vart gråt blæsene og hundekoldt - de stakkels forårsplanter har sandelig ikke haft det let, og også vi havehungrende mennesker har været utålmodige  - men først starter vi lige med kalenderbladet
Den svenske kalender med illustrationer af Kerstin Frykstrand passede meget godt med vejret her 

...der faldt ikke så meget sne her som nede på sydhavsøerne, så det blev kun en lille snemus

......og Sjaggeren frøs om tæerne tror jeg

Men hov, den dag var det solskin, og hvis ret skal være ret, så forekom det vist 2 - 3 dage i løbet af måneden.
Alle mand af hus, og de små damer i blomsterbedet opførte sig ganske frimodigt - tror nu ikke at de fik besøg


...dagene gik mest med at sidde inde og kigge ud - og så en hurtig travetur med tørklædet op om næsen... her et billede af rotte, som sad ude og kiggede ind

Nå, men så kunne overgartneren og hans assistent (mig) male køkken og stue uden at havearbejdet kaldte... og når man sådan har alt for meget inde tid, så skal møblerne jo også roteres, - så sofaen fik en plads med komfortabel haveudsigt

Mere af det der hvide kolde noget, som var ønsket så brændende i december, men som er ret uvelkomment sidst i marts

 TIVOLI:

Lige et par billeder fra Tivoli's påskedage.... desværre var vi der ikke langfredag hvor solen skinnede så dejligt, men først om lørdagen, hvor det var gråt og temmelig koldt - det blev kun til en hurtig gennemgang på tværs af haven - på vej til en dejlig påskefrokost hos sønnen.








Haven her hjemme:

.... og selvfølgelig sker der noget i haven, på trods af kulde og de lejlighedsvise hvide snedyner


Breaking News:

Hvis nogen tilfældigvis læste mit forrige indlæg om det fantastiske Galanthus fund i min have (lidt ironi indlagt i sætningen) - så kan jeg meddele at jeg har fundet den blok vintergækker hvor den kommer fra - nu skal løgene flyttes til en prima plads og forsynes med navneskiltet: Galanthus Suspicio  - jeg siger ikke hvor den kommer til at stå, for man har hørt om Galanthustyve 😆😆😆


...og så adjø fra mig og påskeharerne - og fortsat god påske   --  heiiiii !

6 kommentarer:

  1. Jeg bed især mærke i det utroligt varierede dyreliv, du kan glæde dig over i din have.

    SvarSlet
    Svar
    1. Af en eller anden grund kan jeg godt li' de stille dyr.... og så selvfølgelig fuglene.

      Slet
  2. Kære Sussi
    Som du dog kan beskrive marts på en fantastisk visuel måde. Mon ikke vi bare skal være enige om, at foråret det er kommet for at blive i dag.
    Knus Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Enig, foråret kom den 2. april 2018 - knus til dig for den tanke.

      Slet
  3. Hahaha...for en skøn gennemgang af marts måned :) Det lyder spændende med den der Galanthus Suspicio, så jeg skal vist lige have læst forrige indlæg.

    SvarSlet
  4. Marts var bestemt en blandet affære, men nu er den heldigvis ovre. Så I fik også malet... jamen det er også bedre nu end i sommerferien :) Fine påskepynt og vintergækker.

    SvarSlet