lørdag den 12. august 2017

What's up - August farver i min have

En god ting kan man sige om vejret i juli og august: haven er ikke lige frem brændt af i varmen, her kommer lidt billeder i en slags farve-sammenhæng:
Billederne kan jo gøres større ved et museklik på det første billede





                         Blåt blåt, og gu' hvor går det godt

  Violfrøstjerne, Anisisop og Perovskia udgør et fint trekløver
                                                     





                           Ikke at solhatten har været meget fremme i år - 
                         men disse solhatte er i den grad fremme



                           Et par glemte Gladiolus løg


                         Disse Cosmos - går ikke i glemmebogen foreløbig, wauuuw



                         De første Cyclamen, iøvrigt i en skøn mørk farve, er dukket op
      ..og så har Mosters sten lige fået en lille tusch, så jeg kan se hvad for en der var hendes 💖


                        Årets hit - mørk orange Linnea Tagetes og Crocosmia samt
                        Linnea Tagetes,Tusindstråle og Rudbeckia
                        - hvem skulle ha' troet at man nogensinde ville komme 
                        til at elske de farver igen

 

 Farveforskrækkelse......... ikke på min vagt !!!

15 kommentarer:

  1. Hvis solen ikke vil skinne, så kan man da bare investere i blomster, der gør det. Jeg er vild med dit farveorgie - og den lille cyclamen.

    SvarSlet
    Svar
    1. jamen hvorfor har jeg dog først fået øje på cyclamen her i de senere år.... jeg forstår ikke at den ikke findes alle steder, men selvom jeg har haft dem i en del år nu, så har der muligvis ikke været en RIGTIG vinter, så måske er de ikke totalt hårdføre så det er derfor

      Slet
  2. Nej man kan ikke sige, at du er farveforskrækket, men det hele er flot delt op tone i tone, det ser godt ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej Lisbeth - der er knald på farvekanonen, og da min have kun er lille bitte i forhold til din - så kommer farverne - selvom jeg prøver at holde dem adskilt - temmelig tæt på hinanden.... så er det godt at jeg kun kan se rigtig tydeligt med det ene øje hi hi

      Slet
  3. Hej Sussi

    Super med så meget i blomst nu, her er det ved at tynde ud. godt med friske farver!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg har prøvet at skaffe mig nogen planter der også er fine sidst på sommeren, for i nogen år kan der være rigtig mange smukke dage i august, september og helt hen i oktober, og så er det ærgeligt at se på afblomstrede bede.

      Slet
  4. Hej Sussi. Hvor ser det skønt og frodigt ud. Mit lyserøde og lidt violette bed svigter mig i år, jeg kan også se at jeg skal ud og have fat i nogle stauder der er på sit højeste nu. Min solhat svigter også i år - desværre. Jeg har det ligesom dig. jeg troede heller ikke, at jeg nogensinde kunne lide de brændte farver. Men i de rigtige kombinationer synes jeg det er ret flot. Måske der kommer sådan et bed på et tidspunkt her på matriklen :-). Mange hilsner Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Mine solhatte er mandshøje i år, det var egentlig ikke meningen for det betyder at deres plantekamerater i samme bed ikke rigtig passer i højden (det gjorde de sidste år) Solhatte er vist lidt lunefulde, og ikke så lang-livede, så jeg må bare nyde dem som de er. Ja ved du hvad de orange-brune 70'er farver er mine ynglings i haven, det er helt tosset :-)

      Slet
  5. Der ser meget dejligt ud i din have. Lækre farvesammensætninger. Elsker selv de gule og orange farver, og den tagetes er bare lækker.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja de der Linnea tagetes de er fantastiske og mægtig høje, det er første år jeg har dem - men jeg skal passe på at tage frø af dem til næste år.... hvis du vil, og du selv husker på det - kan du få frø af mig

      Slet
  6. Så lækre farvesammensætninger, du er super god til det. Hold op hvor det er vokset siden sidst jeg besøgte dig :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja det gror meget godt i år - det er nok fordi det ikke har været så brændende varmt. Fortsat god ferie !

      Slet
  7. Hej Sussi.Det er da skønne billeder med farver på fra din have.
    Synes ikke lige at min have kan leve op til det.havde svært ved at finde gode motiver til mit indlæg.Undtaget den flotte hibiscus.
    Så tak for synet Og rigtig god søndag Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. hej Jette - det kan jeg da ikke forstå, du har da vist billeder af mange fine blomster i dit sidste indlæg - især dine Floks var fine, får de skimmel hos dig ? Jeg har været i Præstø i dag og så et meget smukt præriebed med Floks, men de havde alle sammen skimmel - æv. God rest søndag til dig

      Slet
  8. Sikke nogle fine farvesammensætninger, jeg er helt vild med de orange :-)
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet