søndag den 27. august 2017

Den stora Trädgårdsfesten på Sofiero

Linda kom forbi i sidste uge som led i hendes landsdækkende rosenkureer virksomhed (med min Ghislaine de Feligonde fra JAS), under en lille kop mokka udspandt der sig følgende ordveksling ca.

Linda: "Fruerne Friis skal til Sofiero i Sverige..... og se Monty Don..... hun skal da ikke være den eneste der skal ha' den oplevelse.... vil du med?"

Mig:  "Ja sgu, der er vist sådan ca. ikke noget jeg hellere vil...."



og sådan gik det til at jeg kom til den store Trädgårdsfesten på Sofiero  - her kommer lidt indtryk








 







...og bedst som vi sad og spiste frokost, så kom sørme Monty forbi lige udenfor vinduet og satte sig til rette for at blive intervievet af en svensk TV-have-kendis som jeg ikke lige husker navnet på

Her er Linda - hun er sgu ikke så bange af sig - vi andre sad inde i cafeteriet og trykkede næserne flade mod vinduesruderne  - og prøve at lade uinteresseret !!!!!!

Ser Monty lidt betuttet ud.....? - se hvorfor nedenfor
Vi var 100-vis af begejstrede og savlende beunderinder....

Ville I ikke bare ønske at Linda var kommet forbi jeres hus og havde inviteret jer med til Sofiero? - det var en pragtfuld dag.
Men....hvis ellers linket virker så er her en video fra Odlings TV med Monty h.h.v fra scenen og derefter interviewet med kendis-damen

https://www.youtube.com/watch?v=Qj3tWrVcBWM

https://www.youtube.com/watch?v=qoKrqDXgLRs

32 kommentarer:

  1. Hej Sussi,
    sikke en dejlig tur I var på. Ovenikøbet var vores helt over alle Monty på Sofiero - Ih hvor må det have været skønt. Jeg nyder de skønne billeder derfra og ville selv gerne været taget afsted men måtte til fødselsdag i familien...så den gik ikke. Der så spændende og meget smukt ud i haven. Som du har jeg også fotograferet deres skønne bænke. Vil du stadig have frø af den blå Salvia pratens - så sender jeg gerne nogle til dig? Send evt mail til anne@axelsson.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. ja tak, det vil jeg frygtelig gerne, jeg skriver til dig

      Slet
  2. Hvor har du fanget nogle gode skud fra dagen og haven. Altså måske lige bortset fra det sidste foto, hvor jeg måtte kaste mig ud i høj skoggerlatter! Jo, det var vist rigtig mange savlende havequinder der sad i flere lag... :o) Mærkelig frø der stikker op i midten iøvrigt!!
    Tusind tak for en forrygende dag lørdag og ikke mindst søndag. Hils overgartneren mange gange. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak, det var vel nok et par gode dage. Har du se videoerne jeg har linket til - især den første er der nogen skønne "skud" af damerne på første række ... og frøen hi hi

      Slet
    2. Nej dog.... det nåede jeg ikke til. Er også selv ved at lave blogindlæg, men jeg må da fluks ind og kigge... ;o)

      Slet
    3. Skønne klip, dem må jeg nyde fuldt ud meget snart. Tak for link. :o)

      Slet
  3. Hej Sussi.Tak for dejlige billeder fra Sofiero.Har jo været der tre gange.Men aldrig til havefestival.
    Og hende Linda er da ikke til at stoppe.Spændende at i også mødte søsterne Friis.
    Jeg har lige lavet et indlæg fra Sofieholm ved Bagsværd.Og jeg blev med at skrive Sofiero opdagede jeg.
    Er selv meget glad for Monty Don.Og har set rigtig mange af hans udsendelser.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Der ER altså også meget dejligt ved Bagsværd Sø og ved Sofieholm....

      Slet
  4. Fin tur og sjov læsning 😁

    SvarSlet
    Svar
    1. ja det var en god tur - og den var også sjov - tænk alle vi ikke så unge damer opførte os som om Monty var en popstar, nej nej vi skreg ikke.

      Slet
  5. Hej Sussi

    Det var da en alletiders tur, Monty er super! Hende der interviewede er Jessica Lyon -

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
    Svar
    1. Han virkede meget meget sympatisk og venlig

      Slet
    2. og tak for navnet, jeg prøve at se på OdlingsTV om de skrev hvad hun hedder, for det er lidt pinligt ikke at skrive det i mit indlæg. God uge til dig også.

      Slet
  6. Neeeeejjjjj.... hvor er det godt at du kom afsted, og hvor havde de da pyntet fint op på Sofiero, I guder - åh... så skøn læsning.
    Det var jo næsten et helt lille blogtræf der på plænens første række :)
    Skønne billeder - tak for billeder og videolink.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. velbekomme - det var faktisk et godt "indlæg" Monty kom med, så hvis du får tid skulle du prøve at se det (du kan roligt springe de første 5 minutter over, jeg ved ikke hvorfor OdlingsTV ikke selv har skåret det væk fra videoen)

      Slet
  7. Jo men jeg blev ikke inviteret med :) Jeg var nok heller ikke kommet alligevel, dejligt at du så tog os med, det ser ud til at være et herligt sted, så flot der var pyntet.

    SvarSlet
  8. Jo, det ville jeg ønske :-) Men hvor underbart at ni kom afsted til trädgårdsfesten - den ser fantastisk snygg ut.
    Ja jeg vidste hvorfor Monty Don så betuttet ud og du fangede det lige på kornet - hihi.

    SvarSlet
    Svar
    1. hi hi - han tager nu virakken helt roligt, jeg formoder han er vant til det, ellers kunne al den nysgerrige interesse nok tage pippet fra enhver.

      Slet
  9. Jeg har godt nok besøgt Sofiero mens Rhododendronerne blomstrede, men det må da have været en fantastisk oplevelse, at se den nu, hvor der var Havefestival og så Monty Don.... jo bare man havde været der :-)
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Det VAR en rigtig god dag, men jeg gad da godt se sofiero når Rhododendronnerne blomstrer, det må være et betagende syn

      Slet
  10. Så underbart vackert! Kul att se :)
    Ha en fin måndag...
    Kram Titti

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, du må også ha' nogen dejlige sensommerdage.

      Slet
  11. uha... det må have været en uforglemmelig oplevelser, det er dæl'me nogle gode billeder du har taget :)
    - og endda set Monty :) :) in real life :) :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg takker ydmygst.... og Monty... jo joeee det VAR stort

      Slet
  12. Ham der "RAS" jeg kører kurer for han hedder nu JAS :o)))) og hvor var det altså bare en helt fantastisk dejligt dag med Friiserne, Monty og dig.

    I aften skal jeg sidde og nyde klippet og gense den herlige og mest charmerende haveguru, jeg tro dælme Fru Friis har smittet lidt :o)
    Jeg er klar til Sofiero når som helst, har hørt der skulle være så smukt om foråret også :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. huppps... jeg retter straks R til J
      P.S. min Pinnochio er røget i skarntønden, dér fik jeg en lang næse hi hi

      Slet
  13. JOOOOO for dén da.. jeg ville ELSKE at være inviteret med til sådan en fantastisk havefest.
    Det er virkelig skønne billeder af den smukke have - og hvor er der mange gode indput og ideer. Tak for at vi må kigge med - og selv få lov at suge lidt til os af det hele.
    Og ham Monty... han er en stjerne. Ja jeg havde nok heller ikke holdt mig tilbage... sorry to say :-) Han er nok egentligt den "kendte" jeg helst vil møde... for han har bare sådan en go´ aura omkring sig. Så positivt og ærligt - og helt nede på jorden.
    Super oplevelse for jer.
    Mange havehilsner fra Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susan, ja det var rigtig sjovt at se Monty Don IRL - det var en fantastisk dag

      Slet
  14. Åh altså....jeg ville SÅ gerne have været med.
    Det må have været en absolut skøn oplevelse :) Tak for billederne :)

    SvarSlet