tirsdag den 14. september 2010

Bare jeg havde skrevet det op


Jeg købte to nye planter på Sofiero, men jeg har glemt hvad de hed, de lignede hinanden, de er ikke så høje og de havde små mørkerøde blomster. På den ene var blomsten enkelt og på den anden dobbelt, bladene er, som man kan se også forskellige. Jeg synes at blomsten hed noget med "fingre" på svensk (sikkert på grund af bladene) og efter at have kigget på http://www.perenner.se/hem.html, har jeg besluttet at det nok er en blodfingerurt (Potentil).
Der var ingen blomster på de eksemplarer jeg købte, ellers var det nok noget nemmere at finde dem......Bare jeg havde skrevet det op i min lille sorte lommebog, det er jo bl.a. derfor jeg altid bærer rundt på den!

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Ja det ser absolut ut som en Potentilla du har köpt. Tänk att det ska vara så svårt att minnas namn!
    Eva

    SvarSlet
  2. Hej goa Sussi!

    Tack du söta för din omtanke! *kram*

    Spämnnande med nya plantor! Jag är så sugen på att göra lite höstplantering jag också.

    Kram och ha en fortsatt fin vecka!
    Mia

    SvarSlet
  3. Hej!
    Typsikt det där med namn och om jag skriver upp det så tappar jag lappen...
    Ha det gott
    Annika

    SvarSlet