søndag den 19. september 2010

Mig, konditor, njaaaaai ikke rigtig


Jeg har været i køkkenet med Nikolaos Strangas som er chefkonditor på Era Ora - ta' den!!!! 

Nå, ja - altså ikke i køkkenet på Era Ora, det var et arrangement hos Chokoladeselskabet Egentlig troede jeg, at jeg skulle lære at lave Macaroons, men læreren sagde, at de næsten er umulige at lave hjemme, og at han derfor synes at vi skulle springe det over. Det blev dog alligevel til, at der blev forsøgt fremstillet en enkelt portion - desværre lavede mit hold den fejl at blande sukker i mandelmelen í stedet for florsukker, så forsøget mislykkedes og det blev kun til almindelige makroner. De smagte nu også mægtig godt - og der blev fremstillet mange andre godbidder, som vi bagefter smagte på - lige til et stykke over kvalmegrænsen.

Jeg tror nu ikke at jeg bliver kagebager, jeg giiiiider simpelthen ikke, jeg vil meget meget hellere nyde end yde på den front.

5 kommentarer:

  1. Det var vist godt, at jeg ikke var med dér. Der ER nu ikke noget som hjemmelavede lækkerier (selv om jeg også nyder at få dem serveret) ;-)

    SvarSlet
  2. Hvor lækkert! Og jeg er helt enig - dejligt at nyde og slippe for at yde:) Ha' en god uge! Knus; Heidi

    SvarSlet
  3. Ahhhh! Mumms! Ser supergoda ut! Åt ni upp allt ??

    Kram
    Sussi

    SvarSlet
  4. Jam jam :)
    Uha det ser godt ud.
    TUSIND tak for dine søde ord i forige indlæg, det var smadder sødt af dig.
    Kram Iben

    SvarSlet
  5. Det var meget lækker, og der blev levnet lidt, som vi måtte tage med hjem - så min mand fik også en lille smagsprøve....JEG SKU' IHVERTFALD IKKE have mere chokolade den dag.
    Iben: jamen, du HAR en dejlig butik, så jeg kunne jo ikke skrive andet :-)

    SvarSlet