søndag den 14. november 2010

Persillepigen

Via en rigtig sød kollega fik jeg mulighed for at deltage i et privat julebinderi-komsammen, undervist af søde Signe aka Persillepigen, som nogen måske kender fra hendes yndige lille blomsterbutik på Lejre Station. Hun har ikke butikken mere, men har  indrettet et dejligt blomsterværksted på ESPELUND ved Hvalsø. Billedet herover er fra værkstedet, og flere følger nedenfor.

Persillepigen holder julemarked i de næstfølgende 3 weekends. Var det noget?

Programmet ser godt ud, og hendes blomsterkranse m.m. er superskønne, så jeg håber at få lejlighed til at kigge ud på Espelund i en af weekenderne,

Jeg fik lavet en fin julekrans, som senere skal fungere som advendtskrans. På værkstedet havde hun også dejlige ting og sager fra hendes tidligere blomsterbutik, og selvfølgelig lod jeg mig friste...


...så denne gamle juletræsfod fik følge med hjem - Herregud, det er jo kun jul en gang om året. :-)

11 kommentarer:

  1. Åh vilka inspirerande bilder. Har ju precis varit i Danmark,men nu längtar jag ner igen...
    Tack för fina inspirations bilder så här på en mulen söndag.
    Kram Pia

    SvarSlet
  2. Oh hvilken herlig gammel juletræsfod...
    og sikken krans!
    Du kan vel nok sagtens.. *suk*
    Mon Jeg overhovedet kan nå at jule i år...

    Hav en dejlig ny uge... og hold øje med postkassen.
    Knus

    SvarSlet
  3. Uha, der kunne man da godt få brugt nogle penge. Det er en rigtig flot krans og juletræsfod du har fået med hjem

    SvarSlet
  4. ååååååå så vakkert det er her inne hos deg!
    Dere er så nydelige dere danske "blomstepiger"

    <3

    Hanne

    SvarSlet
  5. Sikke et dejligt sted det ser inspirerende ud! Lyder dejligt med det julemarked! Juletræsfoder er ikke til at stå for og hvilken skøn krans du har lavet. Hvad er de Bourdeux-farvede for nogle - ligner lidt a´la granatæbler eller hyachintløg, men alligevel ikke rigtig. I hvertfald dekorative:o)

    SvarSlet
  6. Hej!!
    Tack för rara kommentarer hos mig;o)

    Underbar julinspiration!!!!!
    Kram Malin

    SvarSlet
  7. Så flotte dekorasjoner! Liker den naturlige pynten du bruker. Ser du har vært inne på butikkbloggen min. Besøk gjerne bloggen min; Husfruas Memoarer. :)

    SvarSlet
  8. Hvor ser det hyggeligt ud og tillykke med indkøbet. :-)
    ha´den fineste uge
    Kram Birgitte

    SvarSlet
  9. Tak alle sammen.
    Til Lisbeth, det èr faktisk granatæbler, Persillepigen havde dem i flere størrelser, men alle meget mindre end dem jeg før har set, jeg kunne ikke "stå" for dem.

    SvarSlet
  10. Hej
    Kul kul att du tittade in hos mig
    Vad mycket fint du visar och kransen är ljuvlig:)
    ha en skön kväll
    kram
    sandra

    SvarSlet
  11. Dejligt rustikt værksted hun har Persillepigen...:-)
    Vi er jo selv gamle blomterdekoratører og har haft 2 forretninger.
    Men solgte for 9 år siden da min datter ville læse videre til grafisk designer..)
    Men det kribler altid i mig når jeg kommer ind i en blomsterbutik.
    I fjor på denne tid hjalp vi nogen gode venner der har 3 forretninger med at lave masser af kranse og kirkegårdspynt.
    Og det var super hyggeligt må jeg indrømme.
    Kransen du købte er meget flot, den skal du nok blive glad for.Og den gamle juletræs fod er skøøøøøn.)

    Jeg må heller gå ind og se lidt på Persillepigens blog og lure lidt...:-o)

    Hej fra Lisbeth

    SvarSlet