tirsdag den 16. august 2011

Fyns Botaniske Have, Staudehaven

Fyn er stadig fin - og Staudehaven (Fyns Botaniske have) er endda MEGET FIN

Vejret var ikke det bedste, så billederne er lidt mørke, men hvor var der meget at se på

bl.a. en meget flot Japansk have - et syn der for en halv snes år siden, ville have fået mig til at ligge søvnløs om natten, nu har jeg indset, at jeg ikke er japaner og at min parcelhushave ikke ligger i Japan

ovenstående billede er taget fra en træterrasse hvor man kan sidde i kurvestole og nyde udsigten over den japanske have - og de kæmpe store uhyggelige fisk der langsomt vifter sig afsted nede i det mørke vand.....uhhhhhh!!

her over en lille rislende kilde, med mosbegrode sten og fin beplantning

hist og her er der små pladser, hvor man kan nyde en madpakke og en kop kaffe - eller som der var en flok veninder der havde gjort - holde frokost med lyserøde duge og perlende vin - en mægtig god ide, og rent faktisk så skinnede solen noget af tiden

Desværre er det vist planen at Staudehaven skal lukke til næste forår - så hvis du ikke har været der, men har mulighede - så betragt dette som den bedste anbefaling. 

5 kommentarer:

  1. Jeg var der for en 3 uger siden på en af de få solskinsdage, som sommeren bragte. Og jeg kan kun tilslutte mig din anbefaling.
    Sikke en have !! Og sikke en arbejdsindsats !!

    SvarSlet
  2. Der er helt fantastisk. Vi havde årskort der til for nogle år siden, og var der adskillige gange for at få det hele med. Ja, det er surt, at hun må lukke pga sygdom, hun vil bare nyde haven selv nu, og det forstår man. Hun har iøvrigt et ret fint planteudvalg i planteskolen, og der holder hun udsalg til foråret.. jeg skal på jagt!!

    SvarSlet
  3. Flotte billeder du fik taget, det er virkelig et dejligt sted :)

    Knus

    Iben

    SvarSlet
  4. Jeg har lige snakket med Gurli for en uges tid siden - hun lukker pga. pension, ikke sygdom (?)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  5. Hvor er det nogle flotte og inspirerende billeder, du viser. Jeg forstår godt, at du ville ønske dig en japansk have. Det er så roligt at idyllisk med sten og blomster... måske det er NU, man skulle begynde at tænke i de baner.

    Klem

    SvarSlet