tirsdag den 23. august 2011

Gråt i gråt


Et billede af mit duftbed foran soveværelset. Lavendler og Liljer har overstået deres blomstring og kun Sommerfuglebusken giver lidt farve i bedet, bortset fra den er alt gråt i gråt.

På Garden Living Fair  kiggede jeg derfor efter nogen blå stauder, der ikke var for voldsomme, men som kan give lidt farve her i august og september - og her ved Caroline Mathildestiens Planteskole var der lige hvad jeg skulle bruge. 
Buketten her, ledte mig på vej - og jeg kom hjem med 2 lyseblå Skjolddrager til bedet.

Der var iøvrigt mange andre skønne blomster - som netop blomster nu, så jeg behøver slet ikke fortvivle over, at jeg ingen blomstrende blomster har, her sidst på sommeren.
Parat til at komme i jorden, 2 Skjolddrager og en Perovskia.

7 kommentarer:

  1. Jeg elsker Perovskia.
    For mange år siden kørte jeg dagligt forbi et hus, hvor de havde Perovskia op langs indkørslen ligesom andre har Lavendel. Det tog mig lang tid at finde ud af, hvad det var for noget. Men de blomstrede og blomstrede i et væk.

    SvarSlet
  2. Jeg er meget glad for min perovskia og skal have nogle flere. De dufter dejligt krydret og blomstrer nemlig meget længe.

    SvarSlet
  3. Sikke nogle gode plantevalg, dem har jeg selv haft kik på. I frankrig havde de kæmpe store perovskia allle vegne, de er rigtig flotte.
    Annette

    SvarSlet
  4. Så fina bilder du visar!!! Underbara och roliga huvuden, där blommorna bildar håret! Sådana skulle jag också vilja ha!

    Önskar dig en fin onsdag!
    -Pia-

    SvarSlet
  5. Skjolddrager er fantastisk, og det var faktisk Anne Stine (Anne Stine Stauder), som også havde bundet buketten, du viser på billedet, og som udstillede sammen med Birgit (Caroline Mathilde Stien) der introducerede mig for denne staude for 5-6 år siden. Den har en helt unik blå farve, der er meget værdsat i haven :-)

    SvarSlet
  6. Tak til Staudefeen for bemærkningen om at det er Anne Stine der har bundet den meget dejlige buket. I buketten var der også en mer mørkeblå staude - måske ærenpris - jeg fik faktisk at vide hvad den hed (den var ikke med i Hillerød), men æv, jeg glemte at notere det - det var noget med Spidshovedet, eller spidshattet et eller andet !!! - jeg må holde øje :-)

    SvarSlet
  7. Spydverbena, jeg kan selv være et spidshoved - kan jeg.

    SvarSlet