lørdag den 6. august 2011

Kolonihaven

Jeg har været til frokost i en haveforening i dag. Jeg forbinder det med super-rå-hygge, at få lov at besøge en kolonihave. Vi havde selv en kolonihave før vi fik hus med have - og både mine forældre og mine svigerforældre har haft kolonihaver. Det er længe siden at jeg har kendt nogen, der har kolonihave, så det er dejligt at Rita har anskaffet sig en....hun har egenhændigt gravet, jeg ved ikke hvor mange kvadratmeter græsplæne op, og skal have både kartofter, bærbuske og drivhus på stykket. Jeg håber, at vi må få lov at komme igen og se hvordan det skrider frem. Vi havde en Sommerfuglebusk med til hende, og heldigvis blev hun glad for den - den fik en midlertidig plads i denne pragtfulde svane.

10 kommentarer:

  1. Uh jeg er også vild med kolonihaver...

    Holdt så meget af at komme ud i 'Haven' til dine forældre da jeg var barn, - jeg har mange glade sommerminder dér fra !

    SvarSlet
  2. Der er en ganske speciel stemning i sådan en kolonihave, super hyggeligt :)

    Knus

    Iben

    SvarSlet
  3. Jeg er også pjattet med kolonihaver ;-)

    SvarSlet
  4. Der ligger en kolonihaveforening lige rundt om hjørnet her, hvor jeg bor, og jeg går tit tur derned, for der er så hyggeligt. Så mange fine haver og nuttede huse - går og smådrømmer om at have sådan ét en dag... ;-)

    SvarSlet
  5. Der er noget nostalgi over kolonihaver. Det er fantastisk, hvad folk kan få ud af det stykke have.
    nu så jeg det store er at få plantet mest muligt i byerne også - på hustage osv. Jeg så engang en udsendelse fra New York om det. Det er lidt fantastisk, hvad mennesket formår, HVIS det vil :-)

    God søndag

    SvarSlet
  6. ... gav det mening???
    Nu så jeg, at det store/er in at få plantet mest muligt i byerne også - på hustage osv. Jeg så engang en udsendelse fra New York om det. Det er lidt fantastisk, hvad mennesket formår, HVIS det vil :-)

    SvarSlet
  7. Det er så hyggeligt at gå i en kolonihaveforening og se på alle de små haver og havehuse, se hvad folk får ud af deres haver - til forskel fra villahaver er der ofte i kolonihaveforeningerne en bestemmelse om at hækken ikke må være så høj så man kan rigtig gå og kikke ind, he, he det er så skønt!
    Rita har godt nok været flittig med spaden og jeg håber at hun får stor glæde af sin have;)

    SvarSlet
  8. Jeg er også vild med vores...dejligt stille og roligt midt i byen.

    En sommerfuglebusk er bare så smuk og nem at passe...elsker de smukke sommerfugle der besøger den. Go' aften fra Gitte

    SvarSlet
  9. Smuk kolonihave.
    Jeg kan rigtig godt li` billedet af svanen.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  10. Hej Sussi
    Kolonihaver og svaner med sommerfuglebuske er lige min stil...
    :)
    I flere år gik jeg og drømte om at få en kolonihave, så endelig i 2007 fandt jeg en fin gammel have for den nette sum af 7500,-
    Den have har givet mig og min søn adskillige skønne timer, enten med leg, dase eller hårdt arbejde, hvis du skulle få lyst til at se min have kan du kigge på fauerflora.dk

    Kh. Line

    SvarSlet